fredag, november 23, 2007

Bara Bröst: lyckad aktion i Malmö!

Igår genomfördes vad som kan beskrivas som den första lyckade aktionen för Bara Bröst. Oxiebadet diskriminerade inte utan tillät de 12 tjejerna att bada med bar överkropp. Och för de som tror att toplessbadande kommer leda till fler snuskgubbar, mer våld och sexuella övergrepp kan jag berätta att:

- Ingen blev våldtagen
- Ingen blev sexuellt utnyttjad
- Inga snuskgubbar fanns på plats.

Istället badade folk i godan ro.

En annan värld är möjlig :)

EDIT: Sydsvenskan skriver om hur det går bra för Bara Bröst!

6 kommentarer:

Paul Rapoport sa...

Fantastiskt resultat. Jag skall översätta det omedelbart till websidan av TERA (www.topfree.ca).

Tack så mycket!

Anonym sa...

Sjukt... Perverst och sjukt. Normala människor har inte ett sådant uppmärksamhetsbehov.

Vi som bryr oss sa...

Jag och många andra är eniga: Stockholm ligger efter.Medlemmar i nätverket nu gäller det att satsa på huvudstaden!

Anonym sa...

Hoppas ni blir våldtagna så ni lär er...

Johanna Öfverbeck sa...

Så sugen jag är att falla till samma nivå som anonym nr 2 och säga något i stil med "hoppas du får en stor sten på fingrarna så att du inte kan blogga mer" men eftersom jag verkligen inte tycker det är passande och för att jag faktiskt inte tycker så, så skriver jag det inte. Isället lämnar jag meddelandet till anynom nr 2: Hoppas en liten tomte besöker dig till jul och ger dig en stor portion med humanism och medmänsklighet i julklapp så du klarar av att vara lite trevligare mot andra människor och inte reta dig på uttryck för demokrati och jämställdhet.

Jacob 23 sa...

Vilken dröm! Synd att jag missade det :-)